Sanatosi de Sarbatori

#alimentatie sanatoasa sarbatori #alternative alimente sarbatori #alimentatie sarbatori #mancaruri Sarbatori #sarbatori

5 mancaruri de care nu ar trebui sa te atingi de Sarbatori. Descopera alternativele lor gustoase si sanatoase!

Mesele de sarbatori, bogate in preparate traditionale, reprezinta un risc major pentru sanatate, dar mai ales pentru silueta ta. Din pacate, mai toate specialitatile care umplu mesele in aceasta perioada sunt bogate in grasimi si combinatii de ingrediente care-ti dau sanatatea si greutatea peste cap! Descopera cele mai "pacatoase" preparate de care trebuie sa stai departe in aceasta perioada, dar si cateva alternative delicioase cu care sa te rasfeti, fara grija kilogramelor in plus!

1. Lichior de oua

Lichiorul de oua a inceput sa castige tot mai mult loc pe mesele romanilor de Craciun, chiar daca este o bautura traditilonal americana. Insa combinatia de zahar, oua, smantana lichida si bourbon furnizeaza organismului nu mai putin de 343 de calorii intr-o singura portie. Inlocuieste-l cu un punch de fructe sau cu traditionalul vin fiert (fara zahar).

2. Friptura de porc

Carnea de porc este nu lipseste de pe mesele romanilor in perioada Craciunului, insa este una dintre cele mai daunatoare pentru sanatate. O singura portie de ceafa la gratar sau de pulpa impanata insumeaza peste 350 de calorii, in timp ce una de vita adauga la aportul tau zilnic peste 280 de calorii. Inlocuieste carnurile grase cu peste sau curcan si te vei bucura de mai multa satietate la un consum redus de alimente, dar si de mai putine calorii.

3. Sarmale de porc si vita

Nici festivele sarmale nu sunt mai putin pacatoase cand vine vorba de sanatate si silueta. Sunt pline de grasimi, iar daca adaugi si sunculita sau bacon peste ele, la fiert, "barometrul" caloriilor depaseste limita decenta. In plus, afecteaza functiile hepatice, sanatatea inimii si te predispune la o multime de alte probleme de sanatate. Incearca sarmalutele in foi de vita cu pui, curcan sau, de ce nu, peste, iar silueta si sanatatea iti vor multumi dupa sarbatori.

4. Cozonac

Cozonacul este un desert traditional romanesc, delicios, care face furori pe mesele romanilor in perioada sarbarorilor. Cu toate acestea, combinatia de zahar, oua, faina si alte ingrediente calorice dauneaza sanatatii si siluetei, mai ales daca este combinat cu alte preparate traditionale "grele" din aceasta perioada. Inlocuieste cozonacul cu un cheesecake light cu fructe sau, daca nu te poti abtine sa nu ai pe masa acest desert, prepara-l din ingrediente naturale, cu cat mai putine umpluturi calorice.

5. Piftie de porc

Scade riscul efectelor pe termen lung asupra siluetei si sanatatii optand pentru o piftie "light" de curcan.

Sursa foto: thebloomincouch.blogspot.com

  •   2014-12-23
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Daniela Ganciu

Vezi toate articolele

Articole din sanatosi-de-sarbatori

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro Georgia Deaconu, Maestru Feng Shui: Ce influenta are echinoctiul de toamna asupra noastra

Expertul Acasa.ro Georgia Deaconu, Maestru Feng Shui

Pune o intrebare

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii