Mese bogate, cu o multime de preparate de toate felurile, de la fripturi, sarmale, salate de beuf si cozonaci plini cu nuca se regasesc din belsug pe masa de Sarbatori. Toate astea te vor tenta, iar la un moment dat organismul tau va reactiona. Si nu o va face in ce mai placut mod cu putinta. Iata cum poti sa eviti neplacerile.

Moderatia este cheia

Moderatia este regula de aur care se aplica pentru orice masa festiva. De la aperitive, la felul principal, cu garnituri si cu desert, poti manca din toate, dar cu moderatie si fara sa dublezi portia.

Alcoolul? Indoit cu apa!

Unii obisnuiesc sa spuna ca nu beau apa ca sa nu rugineasca. Dincolo de gluma, tu ai face bine sa bei. Mai exact, in loc de vin simplu ar trebui sa bei un sprit. Vei consuma in felul acesta mult mai putin alcool si nu te vei resimti dupa cele cateva zile de petreceri legate.

Copt, nu prajit

In cazul in care ai o dilema legata de cum sa gatesti, prajit in ulei sau copt in cuptor, trebuie sa stii ca cea de-a doua varianta ii va da mai putin de furca ficatului. Evita sa prajesti carnea si alege sa o gatesti in cuptor. Daca pregatesti o garnitura de legume, recomadabil ar fi sa fierbi mai degraba ingredientele sau sa le prepari in baie de aburi, decat sa le prajesti in unt sau in ulei.

Aperitive: gusta, nu manca!

Aperitivele nu lipsesc de pe nicio masa festiva, dar in locul mezelurilor cu o ultime de grasimi si conservani, alege unele mai sanatoase si la fel de gustoase. Poate fi vorba de preparate pe baza de peste si de legume.

Cozonacul: o felie, de pofta

Nu exista petrecere de Craciun sau de Anul Nou fara cozonac. Sunt pline supermarketurile cu produse de patiserie, insa nu poti avea nicidecum incredere ca nu contin aditivi. De aceea, daca chiar vrei sa iti satisfaci pofta, alege un cozonac de casa. O felie e suficient ca sa iti treaca dorul si nici nu este periculoasa. O cantitate mai mare ti-ar putea crea neplaceri. Nu te infige direct in cozonac dupa ce ai terminat de mancat, ci asteapta minim o ora intre ultimul fel de mancare si desert.

Ajuta-ti organismul cu ceaiuri

Dupa mancaruri atat de variate si de consistente, te vei simti nu doar ghiftuit, dar s-ar putea chiar sa te balonezi. In farmacii exista o gama variata de ceaiuri din plante pe baza de fenicul, ghimbir, anghinare, papadie sau alge marine, care vor absorbi gazele abdominale si vor accelera metabolismul.

Sursa foto: mirror.co.uk

  •   2014-12-22
  •  

Articol scris de

Gabriela Jianu

Vezi toate articolele

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, arhitect Silvia Teodorescu: Casa inteligenta, intre confort si moft

Expertul Acasa.ro, Silvia Teodorescu, arhitect

Pune o intrebare

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.