Sanatosi de Sarbatori

#cum sa te bucuri de mancarea de sarbatori # sanatosi de sarbatori # mancare de sarbatori

5 moduri in care te poti bucura de mancarurile favoite de sarbatori, fara sa te simti vinovat si fara sa adaugi kilograme in plus

Sarbatorile care se apropie pot parea putin diferite pentru noi toti, pe masura ce incepem sa ne luam ramas bun de la anul „altfel”, 2020. Pentru unii dintre noi este posibil sa nu ne putem intalni cu familia sau prietenii asa cum am face-o in mod normal sau, daca o facem totusi, va trebui sa ne planificam vizitele cu putin mai multe precautii. 

 

Desi este bine sa va rasfatati de sarbatori, nu e indicat sa exagerati – aceasta ar putea duce la o crestere fara rost in greutate, ceea ce va va spori nivelul de anxietate in anul care urmeaza. Iata cateva metode care sa va satisfaca poftele, pastrandu-va in acelasi timp starea de sanatate in acest sezon.

Gustarile sunt incurajate

Sunt o mare sustinatoare a gustarilor si, daca procedati corect, acestea pot servi mai multor scopuri. O gustare hranitoare, echilibrata, va poate ajuta sa va pastrati energia intre mese si, de asemenea, sa va puteti controla foamea la ora mesei, permitandu-va sa consumati mai putine alimente. Insa, situatiile stresante pot duce adesea la consumul fara noima de gustari. De aceea, este important sa consumati gustari inainte de a merge in vizite de sarbatori sau chiar sa luati cu voi o gustare bogata in proteine, cum ar fi cateva nuci nesarate sau un baton proteic. Alimentele tari, crocante, va pot scapa si de stres punand la treaba muschii maxilarului, asadar incercati sa consumati o mana de migdale, nuci sau morcovi.

Nu uitati de hidratare

Apa este esentiala pentru absorbtia nutrientilor. Trebuie sa consumati suficienta apa astfel incat organismul sa poata digera bine mancarea, sa asigure nutrientii necesari celulelor si sa elimine substantele pe care nu le doreste. Sistemul imunitar se bazeaza si el pe un organism bine hidratat. Nu uitati ca si alte lichide, in afara apei, va pot hidrata. Cafeaua si ceaiul contribuie si ele la consumul zilnic de lichide, dar fiti atenti la calorii daca optati pentru bauturi sofisticate pe baza de cafea, care pot fi pline de grasimi, zahar si calorii. In cazul in care cafeina va ajuta sa ramaneti treji, limitati consumul doar dimineata sau treceti la cafeaua decafeinizata sau la ceai de plante pentru a fi siguri ca va odihniti bine noaptea. O solutie potrivita pentru cei care adora cafeaua este High Protein Iced Coffee, o bautura pe baza de boabe de cafea 100% Robusta espresso, bogata in proteine si cu o aroma placuta ce poate fi consumata si calda, nu doar rece.

Prioritizati proteinele si legumele

Multe dintre felurile de mancare de sarbatori pot fi adesea bogate in calorii, dar cu putini nutrienti si putine vitamine de care are nevoie organismul nostru. O metoda de a rezista mancatului nesanatos este aceea de a include mai multe proteine si legume la fiecare masa, reducand carbohidratii si grasimile. Alimentele bogate in proteine, cum ar fi carnea rosie, carnea de pui, ouale si legumele sunt satioase si contin si vitamina B, vitamina E, fier, zinc si magneziu. Asadar, atunci cand adaugati proteine si reduceti caloriile goale, beneficiati de nutrientii suplimentari de care are nevoie organismul. Pentru a include mai multe legume, sariti peste garniturile care pot contine si amidon si dublati portia de legume. Este o metoda simpla de a reduce caloriile, in timp ce surplusul de fibre va va potoli foamea.

Fiti selectivi cu dulciurile

Dulciurile si bunatatile sunt inevitabile de sarbatori, dar este important sa fiti selectivi. Nu este surprinzator ca unii dintre noi consuma mai multe portii de desert, mai ales ca uneori avem pofta de dulce atunci cand nivelul nostru de energie scade. Alteori, in special in perioade de stres, este posibil sa apelam la dulciuri ca o recompensa sau rasfat. Din pacate, multe dulciuri pot avea continut foarte ridicat de calorii, ceea ce poate fi contraproductiv pentru mentinerea unei greutati sanatoase.

Nu trebuie sa renuntati la ele in totalitate, ci sa fiti selectivi. Incercati sa va limitati la portii mici din bunatatile speciale pe care le consumati doar de sarbatori si sa evitati dulciurile „de fiecare zi” care sunt mai putin speciale.

Ati putea sa reganditi si modul in care pregatiti desertul pentru familie. O metoda ar fi sa gatiti fructele sau sa le pregatiti la cuptor. Textura fructelor gatite le face sa para mai potrivite pentru un desert. Incercati jumatati de grapefruit sau portocale la gratar, piersici sau ananas la cuptor, sau felii de mere sau prune gatite pana devin moi si presarate cu scortisoara sau nucsoara. Pentru un desert mai sanatos decat inghetata, curatati cateva banane si puneti-le la congelator invelite in hartie de copt. Le puteti consuma felii sau le puteti pune in blender.

Faceti miscare

Mersul pe jos nu ajuta doar la digestie, ci este si un mod perfect de a iesi la aer si de a lua o pauza. Aceasta perioada a anului poate fi si foarte frumoasa, asadar faceti-va timp sa iesiti afara dupa mese si sa admirati peisajul in timpul unei plimbari. Miscarea regulata are beneficii imense, inclusiv imbunatatirea mobilitatii articulatiilor si contribuie la starea de bine.

Toate aceste sfaturi va vor ajuta sa va pastrati in forma de sarbatori. Nu uitati, cu cat renuntam mai mult la obiceiurile alimentare nesanatoase in 2020, cu atat ne va fi mai usor sa le lasam deoparte si in anul ce vine.

De Susan Bowerman, M.S., RD, CSSD, CSOWM, FAND – Sr. Director, Worldwide Nutrition Education and Training, Herbalife Nutrition.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, arhitect Silvia Teodorescu: Casa inteligenta, intre confort si moft

Expertul Acasa.ro, Silvia Teodorescu, arhitect

Pune o intrebare

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului